کلبه مهمان نواز

صفحه اصلی*عکس و لبخند*دانلود بازی و برنامه*خطای چشم*خطای مودم

کلبه مهمان نواز

صفحه اصلی*عکس و لبخند*دانلود بازی و برنامه*خطای چشم*خطای مودم

مردی با خون سبز رنگ

جراحان کانادایی، هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند که خون وی به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود. 

 

شاید علم با خیلی از ‌فیلم‌های تخیلی موافق نباشد، اما بسیاری از اتفاقاتی که در این نوع فیلم‌ها مشاهده می‌شود، می‌تواند روزی به واقعیت تبدیل شود. شاید مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را به خاطر داشته باشید.

یکی از شخصیت‌های این فیلم اسپاک نام داشت و از نژاد ولکان‌ها بود. ولکان نام سیاره‌ای بود که با زمین در صلح به سر می‌برد. اسپاک علاوه بر داشتن گوش‌های تیز و مدل موی خاص، خونی به رنگ سبز داشت که موجب قدرت وی می‌شد. با دیدن این سریال کمتر کسی فکر می‌کرد خون سبز رنگ در بدن انسان وجود داشته باشد اما به تازگی گروهی از جراحان کانادایی هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند که به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود؛ درست مثل آقای اسپاک!

دکتر استفان شوارتز، دکتر آلنا فلکسمن و تیم همراهشان در بیمارستان سنت پل واقع در ونکوور کانادا هر چند با دیدن چنین صحنه‌ای کاملاً شگفت‌زده شدند، اما پس از انجام آزمایش‌های بالینی دریافتند در این مورد خاص، رنگ خون غیر طبیعی بیمار به دلیل داروهایی بوده که برای درمان میگرن خود استفاده می‌کرده است.

نمیدونم شنیدید یا نه که قراره تا نیم فصل دوم همین سال برق هسته ای تولید بشه.

در ضمن پیشنهاد میکنم این نوشته رو که مربوط به روزنامه معروف

الشرق قطر هست بخونید و حال کنید.

روزنامه ایران چهارشنبه ۲۹ فروردین(از ایران بیاموزید)

درس خوندن پسرا

یا درس نمی خونند یا وقتی می خواند بخونند باید حسش بیاد. وقتی حسش میاد که شب امتحانه ...

یه کم که درس خوندند به یه جا خیره میشن.

و به یه چیزی فکر می کنند بعد انگار که درس خوندند بلند میشند میرن استراحت می کنند بعد از یک ساعت استراحت دوباره میرند میشینند فکر می کنند . وقتی فکرشون تموم شد کتاب را ورق میزنند یه کم براندازش میکنند وزنش می کنند استخاره می کنند برای خودشون تقسیمش می کنند میگند تا ساعت فلان اینقدر می خونم تا ساعت فلان اینقدر بعد میرن استراحت کنند . حین استراحت حسشون تموم میشه

حال ندارند برند بخونند ولی چون می دونند فردا امتحان دارند پا میشند میرند سر کتابشون.

همینجور که می خونند هیچی حالیشون نیست چون جای دیگه فکر می کنند(لازم به ذکر است که هیچ وقت در هیچ موقعیتی فکر نمی کنند فقط موقع درس خوندن فکرشون میاد) بعد از نیم ساعت دوباره میرن استراحت، بعد سه ربع استراحت می بینند خیلی دیر شده .دوباره میرنند درس بخونند این بار می خونند یه چیزایی هم یاد میگیرند ولی چیزایی که یاد نمی گیرند را میذارند که فردا از دوستاش بپرسند  می گند. خلاصه آخرش نمیرسند کتاب را تموم کنند فردا میرند میبینند که دوستاشون یه چیزایی می گند که تا حالا به گوششون نخورده بعد اعصابشون خرد میشه اونایی هم که خونده بودند یادشون میره به همین سادگی.

بچه های دوست داشتنی

بچه ها به پنج دلیل دوست داشتنی اند: 1_گریه می کنند چون گریه کلید بهشته. 2_قهرکه می کنند زود آشتی می کنند چون کینه ندارند. 3_چیزی که می سازند زود خراب می کنند چون به دنیا دلبستگی ندارند. 4_با خاک بازی می کنند چون تکبر ندارند. 5_خوراکی که دارند زود می خورند و برای فردا نگه نمی دارند چون آرزوهای دراز ندارند.

آتش امید

تنها بازمانده یک کشتی شکسته به جزیره کوچک خالی از سکنه ای افتاد.او با دلی لرزان دعا کرد که خدا نجاتش دهد.اگر چه روزها افق را به دنبال یاری رسانی از نظر می گذراند کسی نمی آمد.سرانجام خسته و ازپا افتاده موفق شد از تخته پاره ها کلبه ای  بسازد تا خود را از عوامل زیان بار محافظت کند و دارایی های اندکش را در آن نگه دارد.اما روزی که برای جستجوی غذا بیرون رفته بود ، به هنگام برگشت دید که کلبه اش در حال سوختن است و دودی از آن به آسمان می رود. متأسفانه بدترین اتفاق ممکن افتاده  و همه چیز از دست رفته بود.

از شدت خشم و اندوه درجا خشکش زد و فریاد زد: خدایا چطور راضی شدی با من چنین کاری کنی؟

صبح روز بعد با صدای بوق کشتی ای که به ساحل نزدیک می شد از خواب پرید.کشتی ای آمده بود تا نجاتش دهد.

مرد خسته، از نجات دهندگانش پرسید : شما از کجا فهمیدید من در اینجا هستم؟ آنها جواب دادن، ما متوجه علائمی که با دود می دادی شدیم!

وقتی که اوضاع خراب می شود ، نا امید شدن آسان است ولی ما نباید دلمان را ببازیم ، چون حتی در میان درد و رنج، دست خدا در کار زندگی مان است.

پس به یاد داشته باش دفعه دیگر اگر کلبه ات سوخت و خاکستر شد، ممکن است دودهای برخاسته از آن علائمی باشد که عظمت و بزرگی خدا را به کمک می خواند.

حکایت عرفانی به نقل از:

کتاب آتش امید ، نوشته پریسا بهرامی می باشد .گرد آوری : پروین عابدینی

به تنه ی درخت تکیه داده بود و گرمای مطبوع آفتاب تنش را مورمور میکرد و چشمان روشنش را آزرده میکرد.نمی از برگ فرو ریخت.آسمان آبی تا بی کران ادامه داشت. ساعت هفت صبح بود و هنوز بهار نیامده,سرما ی شدیدی بود. پاهایش در کفش سرد و خیس کمی بی حس شده بود.به یاد خانه افتاد.سرش را به درخت تکیه داد و چشمانش را بست:پدر,مادر,مزرعه و نیز خواهر کوچکش, عید نوروز امسال چه خوش خواهد گذشت.چشمانش را باز کرد و به روبرو نگاه کرد:شش سرباز آماده با تفنگ در روبرویش ایستاده بودند.

رییس ساواک فریاد زد:"گروهان!......آماده......هدف.......آتش!!!!!!!!!"

مشکل نوشتن در فضا

هنگامی ‌که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون ‌جاذبه کار نمی‌کنند.(جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد.)برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب‌کردند. تحقیقات بیش‌از یک دهه طول‌کشید، 12میلیون دلار صرف شد و درنهایت آنها خودکاری طراحی‌کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می‌کرد، روی هر سطحی حتی کریستال می‌نوشت و از دمای زیرصفر تا 300 درجه‌ سانتیگراد کار می‌کرد.روسی‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند:آنها از مداد استفاده کردند! 

این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است؛ تمرکز روی مشکل یا تمرکز روی راه‌حل. مشکل نوشتن در فضا و راه‌حل نوشتن در فضا با خودکار.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منتظر نظرات گرم شما هموطنان گرامی هستم.

یه خبر خوش:

قرآن در فهرست پرفروش‌ترین کتابهاى جهان/ افزایش استقبال کشورهاى غیراسلامى به قرآن

قرآن کتاب مقدس مسلمانان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌هاى معنوى در جهان است .

به گزارش سرویس فرهنگى آریا ، در روزهاى پایانى سال (2006) که با کریسمس و سال نو میلادى مقارن است ، اقبال در کشورهاى غیراسلامى به قرآن افزایش یافته است و بسیارى از مردم ترجمه‌هاى قرآن را به عنوان هدایاى کریسمس مى‌خرند .

به نوشته بسیارى از مطبوعات اروپایى ، مردم هر روز چیز تازه‌اى درباره اسلام مى‌شنوند و نیاز آنها به شناخت اسلام واقعى ، آنها را تشنه آگاهى بیشتر از محتواى قرآن و دین اسلام کرده است .

همچنین بنابر اعلام بزرگترین پایگاه اینترنتى کتاب فروشى جهان ، کتابهاى «زبان خدا» نوشته «فرانسیس کولنیز» ، «خلقت» نوشته «ادوارد اوویلسون» و کتاب «محمد (ص) پیامبرى براى عصر ما» نوشته «کارن آرمسترانگ» در رتبه هاى اول تا سوم فهرست کتابهاى پروفروش‌ مذهبى و معنوى سال 2006 قرار دارند .

منبع:آریا

باز این چه شور است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است